Потрібні файли

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-providni-tendencii-v-dramaturgii-drugoi-polovini-hh-st-ucitel-siavramenko-241226.html.  https://vseosvita.ua/library/pc-no-1-b-sou-pigmalion-problematika-i-j-hudozni-osoblivosti-tvoru-66553.html.            http://metodportal.com/node/78618






Слово вчителя про події, що змінювали світогляд Флобера.
Гюстав Флобер народився у провінційному містечку Руан у 1821 році в родині хірурга. Згодом він навчається в коледжі, потім – на юриста в у Паризькому університеті. Та хвороба завадила йому отримати вищу освіту. Подальше його життя пройшло в батьківському помісті поблизу Руану. Молодий Флобер остаточно визначився зі своїм майбутнім: він буде письменником. Звичайно, він романтизує далеке минуле, тому створює історичний роман «Саламбо» та «Спокусу святого Антонія» (показ ілюстрацій для підтвердження романтичного спрямування ранніх творів).
Але Флобер з юності вірив: «Народ підніметься на нову революцію». Тому починає особисту боротьбу з буржуазною бездуховністю силою літератури. А державний переворот 1851 року він не підтримав, бо вже втратив віру в «царство розуму», яке пропагували просвітителі. «Мене душить хвиля ненависті до нашої епохи. Я перетворю її на зловонну масу, якою зображу все, що відбувається у ХІХ столітті», - гнівався Флобер. Тому і вдався до принципу об’єктивізму, коли митець не оцінює вчинки героїв, але «невидимо присутній, як Бог». І вже сам читач вирішує, схвалювати чи засуджувати героїв. Отакий для нас тренінг від Гюстава Флобера!
Робота з літературознавчим словником
Психологічний реалістичний роман об’єктивно розкриває мотивацію почуттів героя, обумовлених мораллю суспільства.
Принцип об’єктивізму – це особливий підхід до зображення персонажів, коли автор не висловлює безпосередньо свого ставлення до них, а прагне розкрити логіку їх вчинків.
Евристична бесіда з використанням літературного лото.
Визначити ознаки реалізму і романтизму за допомогою карток на фліпчартах:
реалізм
романтизм
мета: показати, як зробити життя ідеальним
мета: показати ідеальне життя

зображення типових героїв у реальних обставинах
зображення незвичайних героїв у незвичайних ситуаціях
об’єктивне правдиве відтворення дійсності
авторська оцінка подій
аргументація впливу середовища на людину
ствердження незалежності особистості від суспільства
Так який метод кращий для дослідження шляхів поліпшення сучасного життя (реалізм), а який – для зображення духовних пошуків та героїчного минулого? (романтизм)
А який вибере Флобер, щоб писати «сірим по сірому» про згубну бездуховність буржуазного суспільства? (реалізм)
Колективне створення пам’ятки «Штрихи до портрета Гюстава Флобера» - першої з двох розділів порівняльної таблиці про фактори, що змінюють світогляд автора та його героїні

Гюстав Флобер
Емма (заповнюємо в кінці уроку)
соціальний стан
представник середнього класу
представниця середнього класу
місце проживання
провінційний Руан
поблизу Руану
освіта
коледж, юрфак університету
монастир – єдиний доступний заклад для дівчат
захоплення книгами
романтизм Гете, реалізм Бальзака
любовні романи для великосвітських панночок
пошуки краси
для людей
для себе
форми боротьби за красу життя
написання реалістичних романів як дороговказ для скалічених буржуазною дійсністю
пошук кохання, як у романах
придбані у таких пошуках риси характеру
увага до людей
відвертість
самовідданість
байдужість навіть до дочки
брехливість (зради)
підступність (розорила сім’ю)
вихід
самовдосконалення
самогубство
сформована особистість
уславлений митець завдяки наполегливості та колу однодумців
егоїстка (через безправність жінок?)
Повідомлення учня про історію створення роману «Пані Боварі»
(звертаємо увагу на досягнення автором «ювелірної майстерності», за оцінкою критиків, та кропіткій праці, коли із 1788 сторінок, написаних за 5 років, автор відібрав до друку тільки 488, а також цитуємо його слова: «Я 5 днів просидів над однією сторінкою»; уточнюємо, що прототипом стала знайома письменнику сім’я Деламар, хоча він заперечував: «Пані Боварі – це я»)
Презентація книги учнем
(Підкреслюємо, що вже сама назва роману зосереджує увагу читачів на вчинках головної героїні, сюжет і композиція твору також без ускладнень, щоб, за словами митця, «не ухилятись ні на крок від обраної прямої»)
Евристична бесіда – вікторина «Найуважніший читач»
·          Чому донька фермера не стала працьовитою селянкою? (бо батько-вдовець віддав 13-літню Емму на навчання у монастир, як схвалювало буржуазне провінційне суспільство)
·          Чому її навчали у монастирі? (звісно, не серйозним наукам, дівчатам вони не знадобляться у буржуазних реаліях)
·          Як Емма намагалась подолати нудьгу і все-таки знайти красу життя? (читала любовні романи, написані для багатих аристократок. Ці історії закінчувались одруженням без показу подальшої перспективи: сумісного улаштування родинного благополуччя, щастя від народження діточок та піклування про їх гідне майбутнє)
·          Чи була зустріч Шарля з Еммою на кухні романтичною? (ні, але Ема не помічала її буденності в очікуванні романтичних пригод, як у любовних романах)
·          У шлюбі, «додержуючись теорії, вона намагалась розпалити в собі кохання до чоловіка». Яке слово насторожує? Поясніть. («намагалась», заставляла себе, бо в прочитаних нею книжках не було вказівок, як будувати родинне щастя)
·          Якою її бачить автор? («великі очі,.. плавна хода, постійна тепер мовчазність – здавалось, вона несла на чолі печать якогось великого призначення»)
·          Що чекала вона від безмежно люблячого її Шарля? («щоб на ньому був чорний оксамитовий фрак,.. м’які чобітки, гостроверхий капелюх і манжети з мереживом». Тобто вона прагне ідеалів не життєвих, а запозичених із низькопробних книжок)
·          Чому Емма і Шарль по-різному сприйняли бал? (для Шарля найбільша краса поряд – це його дружина, він хоче танцювати тільки з нею, але Емма знову бажає інсценувати прочитані нею книжки)
·          Чому Шарль зважився на переїзд в Іонвіль? (самовіддано закоханий чоловік ще й як лікар намагається допомогти Еммі позбутися нудьги)
·          Чому Емма не переймається працевлаштуванням чоловіка після переїзду, вихованням донечки? (бо живе запозиченим життям книжкових персонажів)
·          Що спонукало Емму Боварі до зради? (вона знає тільки цей єдиний доступний для неї вихід вирватися із сірої одноманітності)
·          Чому Леон звернув увагу пані Боварі? (бо у нього тоді не було подружки)
·          Чому найщасливіший для мрійниці Емми момент – освічення Родольфа на сільськогосподарській виставці – змальований іронічно? (бо зрада – не шлях до краси)
·          Як сприйняла Емма прощальний лист від Родольфа? («із краплинами сліз», як крах мрій)
·          Як повернення Леона та його остаточний від’їзд заради кар’єри поглиблюють трагізм ситуації? (Еммі вже не до мрій: борги – свідоцтво зради – не приховати)
·          Коли Емма усвідомила своє падіння? (після пропозиції нотаріуса Гільомена стати його коханкою)
·          Чому так огидливо зображена смерть Емми? (бо самогубство зробило нещасними самовіддано люблячих її людей: Шарля та доньку Берту)
·          Для чого Флобер закінчив роман показом життя сироти Берти? (це вирок матері-мрійниці, яка у пошуках краси життя обмежилась лише егоїстичними забаганками, хоча буржуазна громадськість і не надала жінкам інших можливостей)
Робота над другою частиною пам’ятки - «Пошуки краси Еммою Боварі»
Висновки, чому Флобер стверджував: «Пані Боварі – це я»: в однакових умовах провінційного життя чоловіки мають більші можливості для отримання освіти, участі у громадському житті. Тому бачимо еволюцію особистих духовних пошуків Флобера і їх крах для Емми.
IV. Підбиття підсумків уроку
Рефлексія
Яка інформація виявилась цікавою? Корисною?
Які питання виникли?
Які навички здобули, чому навчилися?
V. Домашнє завдання (випереджальні завдання розміщені на початку розробки)
Охарактеризувати інші образи, наводячи цитати, та визначити їх роль у розкритті трагедії пані Боварі.
Індивідуальні завдання:
підготувати промови на захист героїв твору;

аргументувати вибір сенсу життя окремими персонажами.

Аналіз твору. презентація М.Адамовича
Педрада


Кафка. урок


СТОПбулінг!




Сервіс для створення цитат

https://mycollages.ru/

http://uroklit.blogspot.com/p/8.html


Література першої половини ХХ ст.:

Франц КАФКА. «Перевтілення».

Джеймс ДЖОЙС. «Джакомо Джойс».

Михайло БУЛГАКОВ. «Майстер і Маргарита».

Райнер Марія РІЛЬКЕ. «Орфей, Евридіка, Гермес», «Ось дерево звелось…».

Ґійом АПОЛЛІНЕР. «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй».

«Срібна доба» російської поезії:

Олександр БЛОК. «Незнайома», «Весно, весно, без меж і без краю…», «Скіфи».

Анна АХМАТОВА. «Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм».
Література другої половини ХХ ст.:
Бертольт БРЕХТ. «Життя Галілея».
Альбер KAMЮ. «Чума».
Ернест Міллер ХЕМІНГУЕЙ. «Старий і море».
Габріель ГАРСІА МАРКЕС. «Стариган із крилами».
Література кінця ХХ — початку ХХІ ст.:
Милорад ПАВИЧ. «Дамаскин».




Багато цікавого: тексти і відео

Немає коментарів:

Дописати коментар