Для 6-класників



КР 20.10.21





Додаток до підручника

пазл № 1

пазл № 2

пазл № 3










Гайавата

Хайку. Хмара


Класичний хайку будується на співвіднесенні життя природи та життя людини, зображує їх у злитій, нерозривній єдності на фоні різних пір року: 


Філософія хайку.
1.Для японців хайку історично було засобом самопізнання, знаходження істини, гармонійного поєднання природного та людського. Спочатку японський поет підкорював природу своїм почуттям, своєму «я», при цьому була важлива дія, пульсація, перетікання. Творець хайку задає питання природі та очікує отримати від неї відповідь.
2.Уже в період раннього та середнього середньовіччя – у період духовного переродження країни – японський поет був зайнятий пошуком свого Вищого «Я», і з цієї позиції зовнішній світ стає занадто мінливим та тлінним, аби знаходити в ньому радість.
3. Басьо почав чути відповідь свого внутрішнього «Я», відчувати, що і питання вже немає, є тільки «тут і зараз», що поєднує воєдино минуле, теперішнє і майбутнє. Наприкінці життя Басьо дійшов висновку, що поет і природа (об’єкт і суб’єкт) об’єднуються в досвід єдності. «Між людиною та природою зникає безодня» [7]. На цьому рівні Вище «Я» поета дорівнює Вищому «Я» природи. 


весна
літо
осінь
зима
позасезонні слова
бурулька,
цвітіння,
туман або серпанок,
імла,
соловей,
квіти вишні (сакури), весняний дощ, весняна злива, молода зелень

зозуля, мандарин,
град,
роса,
польові квіти,
долина,
поле,
збір винограду
осінній вітер, осінні листи клена,
засохлі квіти,
біла хризантема,
пожовкла трава
сніг,
снігова крупа, гірський вітер, сяйво місяця на світанку,
випалене поле,
зимовий вечір,
іній
дощ, дим,
хмара, вітер,
місяць,
частини  світу,
дорога, гора, сад,
птахи, тварини, риби, комахи,
озеро або ріка,
небесні світила,
рідна країна,
мистецтво,
гарячі та холодні напої тощо
ДжерелоЗарубіжна література в школах України. – 2014. – № 9. – С. 39-45.

В.Г.Короленко

"Сліпий музикант"





Гоголь

Аудіокнига. Ночь перед Рождеством


КРОСВОРД

Чехов. Кросворд

Пазли

1 коментар: